onnaj's T20 4AGE 20V Blacktop -- te koop --

Hier stel je jezelf en je celica voor, met foto's natuurlijk!

Moderators: Emre_Amsterdam, sniperworks, Base, Moderator

onnaj

onnaj's T20 4AGE 20V Blacktop -- te koop --

Berichtdoor onnaj » Ma Jul 23, 2012 13:47

Hoi,

Ik ben eigenaar geworden van een prachtige Toyota Celica T20 1.8i uit 1998 met slechts 168.000 km op de teller. Was in principe op zoek naar een T23, maar deze vielen nog buiten budget met een beetje een redelijke kilometerstand. Toen kwam ik deze T20 tegen en was meteen verliefd! Hij rijdt perfect en ziet er super goed uit. Ook het airco'tje was ijskoud gelukkig dus dat is ook fijn met een vakantie Toscane in het vooruitzicht :).

De 18" velgen heb ik inmiddels vervangen door 17" exemplaren met 225/45 bandjes. Vond de 18" net te lomp en de (35) bandjes te plat. Nu heb ik nogal wat meer comfort en hij stuurt nog steeds prima!

De auto heeft volgens mij alle opties alleen de 1e eigenaar is vergeten de optie leer aan te vinken. De bekleding die er nu in zit is niet de mooie qua kleurstelling maar is nog wel in perfecte staat.

Hij heeft o.a. de volgende opties:
- Toyota Klasse III alarm met hellinghoeksensor
- Airco
- Originele Victor lederen pook knop
- 2 Airbags
- 17" velgen
- Toyota spolier voorbumper
- Toyota spoiler achterbumper
- Toyota spoiler achter
- Toyota siertukje voor de uitlaat
- Achterspeakers )deze zijn door de vorige eigenaar vervangen voor betere exemplaren)
- etc

Alles origineel behalve de velgen dus...en daar houd ik van :)

Inmiddels heb ik na het eerst twijfelen tussen een supercharger/turbo conversie toch besloten om een 4AGE 20V Blacktop in te bouwen. Ik vind de techniek super, het is een lichtgewicht blok, past zo op mijn huidige motorsteunen en ook mijn bak past er zo aan. Verder is met de 20V gewoon zuinig te rijden en dat is ook niet onbelangrijk. Of ik het gemiddelde van de 7AFE ga evenaren (1:13 gemiddeld!) betwijfel ik, maar verwacht met mijn rijstijl gemiddeld wel ergens rond de 1:12 uit te komen. Dan moet ik me natuurlijk niet te vaak laten verleiden door het mooie geluid :)

Zowat de complete revisie is te zien in dit topic. Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken en eventueel links en rechts wat tips bij te voegen zodat jullie er ook wat aan hebben.

Zo was de auto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet ie er nu uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 7AFE welke er voorlopig nog even in ligt :)
Afbeelding

De 4AGE 20V Blacktop die gereviseerd wordt en er binnenkort inkomt:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door onnaj op Ma Sep 15, 2014 12:51, 11 keer totaal gewijzigd.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale

SOLD Toyota Celica T20V 1.6 20V Blacktop SOLD

Check hier mijn revisie en swap topic http://celicas.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6107

Biaxident

Re: onnaj met zijn T20 1.8i

Berichtdoor Biaxident » Ma Jul 23, 2012 14:06

Ziet er goed uit, congratz!
Veel veilige km's toegewenst!

Vin

Berichtdoor Vin » Ma Jul 23, 2012 14:47

Mooie T20! Gelijk met de goede achterlichten zo te zien. Kilometerstand en uitvoering zijn ook prima in orde!

5X100 ET35 7 a 8J past dacht ik op een T20
Afbeelding

lone wolf
T16 TechSupport

Berichtdoor lone wolf » Ma Jul 23, 2012 15:22

de advertentie is al verwijderd :(

dus snel foto's plaatssen ! Ben blij dat weer iemand het celica-pad is gaan bewandelen :)
Afbeelding
Celica, my way of living life
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid 001
http://www.st162.net - voor al je T16 informatie !

onnaj

Re: onnaj met zijn T20 1.8i uit 1998 (nu met foto's)

Berichtdoor onnaj » Wo Jul 25, 2012 15:40

De foto's staan erbij inmiddels :)

Gisteren even naar Profyle gereden om te kijken of het verstandig is zo door te rijden en om te kijken of de velgen ondanks de schade gebalanceerd konden worden. Gelukkig waren de hapjes uit de banden niet erg, want dat was enkel op de velgbescherming en daar ben ik erg blij mee. 2 velgen waren een beetje krom, waarvan eentje wat meer dan de ander, maar ze waren prima uit te balanceren en ik heb geen last van trillingen gelukkig :) Verder kreeg ik erg veel complimenten over de staat van de auto :D Nu van de week even terug voor het uitlijnen.

Vandaag ook even naar Car Cool in Uden gereden om de airco te laten controleren voor de reis naar Toscane. De airco was gewoon ijskoud voordat ik hem gecontroleerd had. Ongelooflijk dat na 14 jaar geen onderhoud er niets lekt en nog ruim 1/3 van het koelmiddel aanwezig was. Dus even bijvullen en nu kan ik de sjaal om in de auto....brrrrr wat is die koud nu :D

Nu nog even denken wat ik met de velgen ga doen. Of 16" of 17" of met deze velgen doorrijden. Het comfort valt me niet tegen met 18" en 215/35/18 bandjes, dat had ik erger verwacht.

Vandaag komt nog mijn nieuwe radio binnen, een Alpine CDE-133BT zodat de lelijke en onhandige zilver Panasonic het veld kan ruimen :P. Het geluid zal ook vast beter zijn, maar het klonk al niet verkeerd, want de vorige eigenaar had andere boxen in de deuren voor en acher gezet en de originele hoedenplankspeakers had hij ook vervangen.

De auto rijdt verder heerlijk en ondanks de 1.8 vind ik hem erg soepel rijdt. Zelf 70 in de 5 vindt ie geen probleem, maar even doortrekken tot iets boven de 6000 rpm vind ie ook heerlijk!

Nou volgende week maar lekker genieten op vakantie!!!:)

Check hier mijn revisie en swap topic http://celicas.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6107

Biaxident

Berichtdoor Biaxident » Wo Jul 25, 2012 17:00

Ziet er goed uit!
De foto's zijn wel erg groot, zou je ze wellicht wat willen verkleinen?
Mooi dat je direct zo bezig gaat met alles om het weer top in orde te krijgen.
Wat velgen betreft zou ik een maatje kleiner gaan, wat meer comfort goedkopere bandjes en je hoeft iets minder voorzichtig te zijn.
Ik heb zelf nu ook 18" maar denk niet dat ik dat nog een 2e keer zou doen.
Fijne vakantie alvast en veel veilige km's toegewenst met de nieuwe auto!

lone wolf
T16 TechSupport

Berichtdoor lone wolf » Wo Jul 25, 2012 17:24

Mooi hoor ! (idd wel foto's verkleinen svp)

Blij dat de auto goed bevalt, ziet er ook erg netjes uit! Goede vondst!
Afbeelding
Celica, my way of living life
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid 001
http://www.st162.net - voor al je T16 informatie !

onnaj

Berichtdoor onnaj » Wo Jul 25, 2012 20:32

Ik vind het comfort lang niet tegenvallen, maar was mijn Alfa 147 JTD gewend en die is ook redelijk stug. Mijn Celica is ook niet verlaagd en dat scheelt ook al een boel denk ik. En dat verlagen gaat ook niet gebeuren :)

Hopelijk lukt t me voor mijn vakantie nog even mooiere foto's te knippen!

Liquid

Berichtdoor Liquid » Wo Jul 25, 2012 22:21

Heerlijk man, zo'n sportief uitziende auto moet laag en stug zijn. ;):D

Biaxident

Berichtdoor Biaxident » Do Jul 26, 2012 09:29

+1

Bond

Berichtdoor Bond » Do Jul 26, 2012 17:28

Nou van deze kant als nog welkom ondanks dat we het al via de mail hebben gedaan.
Toppie dat je radio vervangt voor alpine heb ik ook in mijn auto zitten. Ben allen nog bezig
met een subwoofertje puur voor aanvulling. Nou we zien de foto's van de auto in Italië wel voor bij kommen.
Celica's TA60 T16 T18 T23 MR2 MK1 Starlet P7
Toyota is my life

Afbeelding

marcov
T20 TechSupport

Berichtdoor marcov » Do Jul 26, 2012 17:37

Welkom!!
Afbeelding

Bond

Berichtdoor Bond » Wo Aug 01, 2012 10:51

Zo onnaj.

Al een beetje van :shock: bekomen van de benzine prijzen hier in Italië. En in Zwitserland valt het ook niet mee.
De prijzen zitten hier tussen de €1.81 en €1.95
Dus in Nederland valt het dan nog wel mee.
Toyota is my life

Afbeelding

Bond

Berichtdoor Bond » Za Aug 11, 2012 12:47

Zo al terug uit Italië of nog niet.
Toyota is my life

Afbeelding

onnaj

Berichtdoor onnaj » Zo Aug 12, 2012 22:54

Ik ben zojuist terug gekomen. Totaal bijna 3600 km gestuurd en de Celica heeft geen krimp gegeven. Nou ja geen krimp, de 1.8i had wel wat moeite met het bedwingen van sommige bergen maar lager dan de 2 heb ik gelukkig niet hoeven gaan. Ook op de oude gotthardpas kon ik in de 2 overal nog gewoon toeren maken.

Ik heb wel bijna 1 liter olie bijgevuld na 1600 km, maar hij stond toen nog niet op vol en nu een stuk over vol heen :(. Blijkbaar heeft de auto toch scheef gestaan met peilen. Morgen maar eens even kijken naar de nieuwe stand, maar ik verwacht dat daar weinig op aan te merken is :) Verder heeft ie dus perfect gedaan en hij is meteen flink getest. Het was alle 2 de weken zo'n 35+ graden en de auto is niet heeft geworden of niks. De temperatuurmeter staat redelijk snel net iets voor het midden en blijft daar altijd staan.

Ik heb trouwens wel 1 puntje en dat is het alarm wat soms ineens af ging. Misschien komt t door de hitte of misschien door een vliegje of zo? Iemand enig idee war ik eventueel de gevoeligheid kan instellen van een Toyota Klasse III alarm?

Ik ben niet geschrokken van de benzineprijzen gelukkig, ik had het vooraf al een beetje bekeken :). Maar duur is het ja. Toch heb ik niet meer dan max € 1,85 betaald. Meestal was het € 1,80 maar op de oude brennerpas heb ik nog getankt voor een ouderwetse € 1,43!! Hij was nog halfvol, maar Nederlands als ik ben heb ik hem toen maar snel volgegooid haha!
Ik heb zowel de heenweg als de terugweg trouwens de auto volgegooid in Duitsland voor ca. € 1,58 per liter (E10). Ik kon het met 1 tank precies halen tot Duitsland vanaf Lucca via de oude gotthardpas naar Duitsland.

Maar wat is Italië toch geweldig mooi. Toscane heeft me hart gestolen. Mooie omgeving, heerlijk eten en drinken, vriendelijke mensen, leuke stadjes etc etc. Echt perfect! Links en rechts wat heuveltjes gehad van 15% en zeer leuke bochtige wegen, dat vond de Celica heerlijk.

Ook de weg er naar toe via de oude brennerpas en terug via de oude Gotthardpas was geweldig. Maar vooral de oude Gotthardpas is toch wel erg mooi. Dus mijd die lelijke lange tunnel mensen en ga via de oude pas! :D

Het verbruik had ik iets beter verwacht, maar ik kom ongeveer uit op 1:12,5. Uitschieter naar beneden was 1x 1:11 maar toen hebben we 5 uur lang gereden over een kleine 150 km door de bergen haha, erg mooi maar de Celica heeft toen wel hard moeten werken om omhoog te komen. De uitschieter naar boven is 1:13,4 geloof ik. Dus al met al netjes hoor, maar ik had beter verwacht. Komt wellicht ook door de 215/35/18 bandjes. Heb ook in Duitsland even een 10 minuutjes 180 gereden dat helpt ook niet natuurlijk haha. Overigens liep hij veel makkelijker dan ik dacht naar de 190 km/h, maar toen vond vriendinlief het mooi geweest hehe!

De velgjes gaan er trouwens wel af dus als iemand interesse heeft? Ze hebben stoeprandschade en 2 velgen zijn daardoor wat naar buiten gekomen. Eentje is maar een heel klein beetje naar buiten gekomen en de andere ietsjes meer. De velgen waren wel allemaal perfect te balanceren en de auto trilt niet. De banden zijn echt super goed! Er zijn uit een paar wel een paar hapjes van de velgbeschermer maar gelukkig is het tot bij de velgbeschermer gebleven. Ik ga zelf voor een leuke 16" of 17" set. Ik neig in ieder geval naar 17" met bandenhoogte 55 of iets in die geest.

Nu morgen of overmorgen hem maar eens grondig poetsen want hij ziet eruit als een beest. Helemaal onder het stof en voorzien van de nodige overleden insecten ;). Zal kijken of ik morgen een foto kan posten hoe hij erbij stond in de oude Gotthardpas. Niet schrikken hè :D

Heel verhaal maar hier komt t op neer: Al met al dus een echt zéér geslaagde vakantie en ik ben zéér tevreden over de Celica!! :)

Terug naar “Jij en je celica!”